18-02-2017 - Monturull
19-02-2017 - VALLTER-NÚRIA-VALLTER
19-02-2017

Després de la disfrutada del dia anterior als Batanes busquem un itinerari que estigui al nivell. Despres de diverses propostes ens decidim per fer el Peyreget en Circular. Segur que ha de ser un dels millors miradors del Midi pensem.
Decidim fer la travessa en sentit contrari a com ens indica la guia. Es a dir, comencem pujant al Coll de Soum de Pombie, Refugi Pombie, Cim del Peyreget i tornada per l'estany de Peyreget i coll de l'Iou.
El coll del Portalet sembla el centre de Barcelona a hores punta. Tenim la sort que arribant al Coll del Soum de Pombie ja estem gairebé sols. Sense treure pells fem un curt descens fins al refugi. Allà tornem a enfilar en sentit Oest cap al coll del Peyreget i d'allà al cim.
Baixem per el mateix camí fins al coll i d'allà en un descens molt bonic sota la atenta mirada del Petit Pic del Midi, baixem fins al llac de Peyreget.
Posem pells de nou i remuntem fins el coll de l'Iou. D'allà iniciem el descens fins al cotxe amb una magnifica neu primavera que ens fa distrutar d'allò mes.
En definitiva una bonica i fàcil ascenció sota l'atenta vigilància de sempre impressionant Midi d'Ousseau.